Typisch hollands!! - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu Typisch hollands!! - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu

Typisch hollands!!

Door: SimonevanR

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 Maart 2011 | Spanje, Bilbao

Ja ja het moest er natuurlijk eens van komen... Gisteren heb ik een activiteit gedaan met de hele groep. Ik heb een kleurplaat opgezocht op het internet. Natuurlijk hou ik van mijn eigen thema dat in dit geval Nederland is. De kleurplaat bestond dan ook uit een kaasmeisje ( zonder kaas :P !!! ) en een molen op de achtergrond. Ik heb hem op het bord gehangen en ben gaan kleuren zodat de kinderen het na konden maken. Ze zaten vol bewondering te kijken en vonden het erg mooi. Omdat ze vaak ook iets moeten schrijven vertelde Paula me dat ik het een naam moest geven in het Nederlands. De kleurplaat heet bij deze : Het kaasmeisje! De kinderen kunnen het niet erg goed uitspreken maar na schrijven lukt ze prima. Het was erg leuk om de reacties te zien. 1 leerling begon over dat in Nederland veel tulpen zijn. Ik liet Paula een foto zien hoe het er bij ons met de tulpen uit ziet. Hierdoor kwam het volgende idee: Foto's sorteren en dan aan de groep laten zien. Dus ik moet nu molens, klompen, kledendracht, weilanden en alles van dat soort dingen gaan opzoeken. Is dat geen mooie taak voor mij :D !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Simone

Een nieuwe reis en dit maal naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 9713

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika, Kaapstad

12 Februari 2011 - 16 April 2011

Mijn eerste avontuur alleen.

Landen bezocht: