Mijn tweede week: ( en reactie op vraag) - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu Mijn tweede week: ( en reactie op vraag) - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu

Mijn tweede week: ( en reactie op vraag)

Door: SimonevanR

Blijf op de hoogte en volg Simone

22 Februari 2011 | Spanje, Bilbao

Gisteren en vandaag liep ik gewoon weer met mijn eigen groep mee. Het was leuk om de kinderen weer te zien en om de vele knuffels te krijgen. Gisteren maakte ze een tekening van wat ze het leukste vonden op kamp. Ik wist dat ze op een boerderij waren geweest dus tekende een varken en een paard zodat de kids het konden na tekenen. Ik maakt ook disco lichten omdat ze gefeest hadden. Het was leuk om te zien hoe sommige dat gingen natekenen. Sergio snapte er volgens mij niks van en was er aan het eind niet helemaal mee eens dat de tekening klaar was denk ik want hij vrolijkte hem nog wat op. Vandaag kreeg ik van Gurutze een nederlands stripboek dat heette: terug naar de ijstijd. Deze mocht ik gebruiken om aan de kinderen voor te lezen. Er zijn 4 groepjes in de klas en het eerste groepje dat ik kreeg daar zaten toch de wat drukke kinderen in. Ik probeerde het eerst in het nederlands en liet ze de plaatjes zien. Daarna ben ik over gegaan in het engels omdat ze na een tijdje de aandacht verloren. Het laatste groepje luisterde heel aandachtig en keek goed mee. Door uit te beelden en geluiden te maken bleven ze het ook leuk vinden gelukkig.
Voor Marleen:
De kinderen leren hier inprinciepe wel spelende wijs alleen ik denk toch heel anders dan in Nederland. Ze hebben namelijk wel een soort van werk boekjes. Ze krijgen vooral veel te zien zoals rekensommen, letters en afbeeldingen met daaronder de naam van wat het nou eigenlijk is. De kinderen lezen meestal al een beetje en schrijven dingen na en een enkeling die zelf wat opschrijft geloof ik. Toen ik 4 was deed ik dat volgens mij nog niet en ik leerde toen al helemaal geen engels. Het is naar mijn idee dus wel een groot verschil tussen hier en Nederland.

  • 28 Februari 2011 - 21:38

    Hennie:

    Hallo Simone,

    Leuk om je verslag te lezen en fijn dat het contact met de kinderen steeds makkelijker gaat. Grappig ook om te zien dat de jongens daar blauwe en de meisjes roze shirts aan hebben. Toch nog heel traditioneel en inderdaad heel anders dan in Nederland. Hoe is het weer bij jullie? Een van de leerlingen van de kinderopvang loopt stage in Finland en daar is het -30 graden. Dat zal bij jou wel heel anders zijn. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag en mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.
    Voor plezier en groetjes
    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Simone

Een nieuwe reis en dit maal naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 9713

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika, Kaapstad

12 Februari 2011 - 16 April 2011

Mijn eerste avontuur alleen.

Landen bezocht: