De eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou de eerste week zit er al weer op! De tijd gaat hier best snel. Deze week al een aantal dingen ondernomen. Maandag kennisgemaakt op stage. We waren er maar een half uurtje en toch kreeg ik er al super veel zin in. Komende maandag begint de stage periode echt. Dan ga ik in mijn klas kijken. Maandag avond zijn we even naar een cocktailbar gegaan en heb ik weer twee andere cocktails geproefd. Lekker!! Woensdag voor het eerst echt de stad in om met de andere 17 studenten een terrasje te pakken. We werden bij elkaar geroepen door een docent uit Hengelo. Vervolgens met zijn achten in een taxi terug en daarna lekker uit eten geweest. Donderdag gingen we naar de pinguïns. Vele jaren terug zijn deze hier komen wonen en gewend geraakt aan het klimaat. Bij het strand met een rotsachtige stuk hebben ze geen last van de witte haai. Natuurlijk hebben we naast de pinguïns ook nog andere dieren gespot. We hebben de hadada-ibis, de heilige ibis en de helmparelhoen gezien. Deze kom je tegen op open grasvelden. Ook hebben we kleinere dieren gespot zoals de eekhoorn, gekko, kakkerlak en nog andere insecten. Op de gekko ben ik niet zo gek. Gisteren droogde ik mijn handen af aan de handdoek die in de badkamer hangt. Ik zag wat donkers dus liet uit schrik vrij snel los. Bleek er een gekko op de handdoek te zitten. Kortom zie ik hier vrij veel en is het hier erg mooi. De avonden zijn gezellig omdat we vaak met andere afspreken. Het spelen van spelletjes is een feit. Straks gaan we even naar het winkelcentrum om te kijken voor een carnavalsoutfit. Vanavond gaan we namelijk met zijn alle, in de stad, carnaval vieren! Dat wordt vast en zeker gezellig.

  • 01 Maart 2014 - 13:08

    Dianne:

    Heey heey moppie!
    Wat ziet het er super mooi uit daar!! En wat zit je haar onwijs leuk!
    Blij om te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier mis je helemaal niets;-)
    Geniet er lekker van verder en veel plezier op je stage.
    Xxxxxx Dianne en Pascal, Bentley en Dyvano ♥ ♡ ♥

  • 01 Maart 2014 - 20:05

    Annet De Vries:

    Hoi Simone,
    Leuk om je berichtje te lezen en dat je het naar je zin hebt. Je moeder of vader (die heeft daar nu aale tijd voor) heeft een linkje op facebook gezet zodat ik het ook kon lezen. Heel veel plezier nog en succes met je stage. Groetjes Annet, Gerard en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Een nieuwe reis en dit maal naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9709

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika, Kaapstad

12 Februari 2011 - 16 April 2011

Mijn eerste avontuur alleen.

Landen bezocht: