Alweer een maand verder! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder!

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat vliegt de tijd zeg! Ik had me voorgenomen om iedere week een reisverslag te plaatsen, maar dat pakt anders uit. Er is hier zoveel te doen en te zien dat ik mijn blog vergeet bij te houden! Ik heb nu drie weken stage gelopen en ik begin het steeds leuker te vinden. Helaas hadden ze de eerste twee weken toetsen waardoor ik deze week pas een eerste les kon geven. Ik heb met de kinderen gerekend en we hebben een lesje over Nederland gedaan. De kinderen willen veel weten en leren en vragen me steeds wanneer ik weer een les ga geven! Is dat niet leuk? Ik begin de namen een beetje te leren, maar moet eerlijk bekennen dat het bij een aantal kinderen moeilijk is om te onthouden. Mijn naam kennen ze gelukkig wel: Miss van Ravenzwaaij. De vrije dagen die we hier hebben zijn natuurlijk ook heel belangrijk!! We zitten niet vaak stil. We zijn een boottochtje in Waterfront gaan doen waar we drie zeehonden hebben gespot en daarna zijn we naar een aquarium gegaan. We zijn naar Old Biscuit Mill geweest, een markt met verschillende eettentjes, waar er gewoon bitterballen en kroketten te koop waren! Ook gingen we naar een soort festival, we deden een busroute door kaapstad heen, hebben een speldag ochtend op stage en het navy festival bezocht en we zijn naar een Afrikaans talige film geweest!! Klinkt super toch? Afgelopen zondag hebben we op Signal hill gezeten om de zonsondergang en volle maan te zien wat ook wel een aanrader is. De volgende keer gaan we lionshead beklimmen, wat eigenlijk de bedoeling was. Gelukkig doen we heel veel met de groep samen, zo hebben we laatst met zijn tienen een braai gedaan en vervolgens nog het spel 30 seconds. Het is hier dus erg gezellig! En als of het nog niet genoeg is, staan er nog vele leuke dingen op de planning en is mijn bucket list nog lang niet afgevinkt. Vanavond gaan we naar een restaurantje om daar de zoon van Lee, de broer van de vrouw waar ik bij woon, te zien optreden met zijn band. Mijn planning voor dit weekend komt terug in mijn volgende stuk inclusief de foto's die gemaakt gaan worden!
Tot ziens!!

  • 20 Maart 2014 - 16:29

    Annet De Vries:

    Hoi Simone, leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en ziet. De tijd gaat inderdaad heel snel. Ik vind het heel knap dat je al die activiteiten in die 3 weken hebt wetente proppen. Ga lekker door met genieten. Groetjes Annet en Gerard Wouter en Marleen

  • 20 Maart 2014 - 18:49

    Elja:

    Wat kan de tijd snel gaan, als je het naar je hebt hé ;) Leuk om te lezen!
    Hier in Nederland gaat alles ook zijn gangetje, met een lekker zonnetje erbij.

    Veel plezier met stage en al het andere leuks. Groetjes Elja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Een nieuwe reis en dit maal naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9711

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika, Kaapstad

12 Februari 2011 - 16 April 2011

Mijn eerste avontuur alleen.

Landen bezocht: