Het is begonnen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Simone

21 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De reis is officieel van start gegaan! Gisteren vertrokken vanaf Schiphol. Je raad het misschien al wel, mijn wangen bleven niet droog. Vanaf Schiphol vlogen wij, de meiden en ik, richting Londen. Omdat het druk was op het vliegveld konden we nog niet landen. Na een kwartier boven Londen te hebben gecirkeld, mochten we dan eindelijk landen. Even de benen strekken en twee uurtjes wachten tot onze volgende vlucht. Genietend van een broodje verstreek de tijd. We konden weer richting het volgende vliegtuig. We hebben ruim een half uur gezeten voor het vliegtuig eindelijk op mocht stijgen. Last van storingen of zo? Ondanks dat zit ik nu toch eindelijk in Kaapstad. Vanmorgen om 7.11 stonden we weer aan de grond. We hadden in het vliegtuig al kunnen genieten van de zonsopkomst en het beloofde vandaag mooi weer te worden. Stom, want ik kwam er op dat moment pas achter dat mijn zonnebrand nog thuis lag. Ik werd opgehaald door de huiseigenares van mijn verblijf. Een aardige vrouw die bereid is om me te helpen als dat nodig is. Even een rondleiding door het huis, water gekocht bij de winkel en natuurlijk zorgen dat wifi het doet. Kleren even in de kast gelegd en daarna stond Skype al weer even aan. Ik heb een uurtje in de zon gelegen en ben daarna weer naar binnen gegaan want zonder zonnebrand wil je niet langer. Na een poosje van verveling werd het tijd om uit eten te gaan met de meiden. Ik werd door de huiseigenares naar de meiden toegebracht. We zijn toen bij een tentje langs het water gaan zitten. Ik koos voor een pizza omdat ik wel iets lekkers had verdiend. Vanmorgen in het vliegtuig kregen we een omelet met witte bonen in tomatensaus.. Als ik kijk naar de Nederlandse tijd dan kregen wij dat rond half vijf vannacht voor geschoteld. De pizza maakte dus wel wat goed gelukkig. Daarna zijn we naar een cocktailbarretje gegaan en hebben we twee cocktails geproefd. Vervolgens werd ik weer opgehaald en is de dag eerste dag al weer voorbij. Tijd om te gaan slapen dus want dat half uurtje van afgelopen nacht heeft niet veel geholpen ;)

  • 22 Februari 2014 - 20:06

    Mieke Pennings:

    Hoi Simone wij wensen je een super fijne tijd daar in Afrika geniet er van ok groetjes

  • 23 Februari 2014 - 09:35

    Simone Van Ravenzwaaij:

    Dank jullie wel! Groetjes

  • 23 Februari 2014 - 19:37

    Papa En Mama:

    Hay Simone, een goed begin is het halve werk. Maak er een mooie stageperiode van. Leuke eerste foto's. Kusjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Een nieuwe reis en dit maal naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9713

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika, Kaapstad

12 Februari 2011 - 16 April 2011

Mijn eerste avontuur alleen.

Landen bezocht: