Zo veel leuks om te doen, waar moet je beginnen? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu Zo veel leuks om te doen, waar moet je beginnen? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Simone Ravenzwaaij - WaarBenJij.nu

Zo veel leuks om te doen, waar moet je beginnen?

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een tijdje terug heb ik een reisverslag geplaatst. Daarin vertelde ik over mijn vakantie met Micha en Willy. Nu, bijna een maand later, ben ik weer op vakantie geweest! Luxe leven. Allereerst even over stage aangezien ik daar natuurlijk voor gekomen ben. Stage gaat erg goed. De lessen gaan steeds beter. Volgende week ga ik iedere dag èèn of twee lessen geven, meer kan helaas niet. In plaats van drie dagen ga ik een weekje, goed bezig denk ik zo? Vorige week woensdag ben ik vanuit stage naar een arme school geweest. Een school met kinderen uit sloppenwijken en een school dat het met weinig middelen moet doen. Er werd mij gevraagd om uit te leggen waar ik vandaan kom. Ik vroeg om een wereldkaart maar deze was niet aanwezig vanwege een inbraak die ooit heeft plaats gevonden. Vervolgens kwam de docent met een wereldbol aan die ooit op nieuw aan elkaar geplakt was waardoor Afrika ineens uit twee aparte delen bestond. Hij is dus niet goed aan elkaar geplakt. Ik dacht er bijna aan om het op het krijt bord te gaan tekenen.. gelukkig kon ik van een soort aardrijkskunde werkschrift gebruik maken om de wereld in kaart te brengen. Na de pauze mochten we rond kijken op de school. We zijn naar de lagere klassen geweest en werden daar vrolijk onthaald. Eerst bleven de kinderen op een meter afstand, maar het duurde niet lang voordat ze je vastpakten en niet meer los wilde laten. Super leuk en super lief! daarna nog even naar de andere klassen geweest. In mijn eigen groep kreeg ik de vraag:" Mag ik even aan je haar voelen?" Bijzonder maar zij vonden het geweldig. Na deze dag heb ik mijn eigen stage school even aan mijn ouders, die op bezoek waren, laten zien.

Buiten het stage lopen om zijn we op maandag gaan haaien duiken. Shark cage diving is zeker aan te raden aan iedereen die dat leuk lijkt! Een leuke en onvergetelijke ervaring. Wij hebben vijf haaien mogen spotten. Eentje kwam naar mijn moeder en mij gezwommen en kwam met zijn neus de kooi in. Thuis kan ik vele mooie foto's en video's van deze dieren laten zien.

Vervolgens zijn we op donderdag richting Port Elizabeth gereden. Zo'n 50 km verderop is een dorpje waar wij verbleven. Vroeg naar bed want de volgende dag was het tijd voor een safari!!!!!! Twee dagen op safari geweest en dus twee dagen een avontuur beleeft. Goed zoeken en met je ogen alles afgaan want hopelijk spot je dan vele dieren. We hebben vele dieren gezien zoals de: caracal, olifant, kudu, bosbok, zebra, jackhals, schildpad, buffel, mega mestkevers en nog vele anderen. De roofvogels waren hier ook niet te missen. Veel verschillende gezien. Geïnteresseerd? Ook hier hebben we vele foto's en video's van!

Na de avontuurlijke dagen moesten we de lange weg naar Kaapstad weer volgen. Af en toe een paar mooie tussenstops en dan weer verder.
Op maandag zijn we naar Capepoint geweest. Een gewelig uitzicht! Springbokken, bavianen en salamanders gezien. Bijna een safari? De weg naar Cape point zal ik zeker niet vergeten. De eerste stop was in Houtbay. Het doel was om het koude ( atlantische) water even te voelen. We eindigden in het fotograferen en het filmen van een geweldige groep dolfijnen. Af een toe sprong er een gigantisch mooi het water uit. Niet één keer, maar meerdere keren achter elkaar! Ook zeehonden waren deze dag niet te missen. Deze waren ook lekker in het water aan het dobberen.
Leuk om het gedrag in het echt te mogen dieren zien!

Gisteren zijn we Kaapstad nog even in geweest. Lekker langs de Greenmarket en langs verschillende winkels geweest. Hoe vaak je ook zegt dat je niets meer mag kopen, je doet het iedere keer weer...
Vandaag zijn mijn papa en mama weer naar huis. En mijn tijd hier schiet ook al lekker op.
Natuurlijk kan ik alles wat hierboven staat heel uitgebreid vertellen, maar dat is te veel typen dus probeerde het kort te houden!
Mijn bucketlist is zo goed als af dus ben benieuwd wat me allemaal nog te wachten staat!

  • 25 Mei 2014 - 20:27

    Dianne:

    Heey zusje,
    Ik lees het nu pas :s
    Maar wat ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik heb bij deze besloten dat je nog een keer terug gaat en dan ga ik met je mee.
    We missen je hier wel.
    geniet nog even.
    Tot over een paar weekjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Een nieuwe reis en dit maal naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 11 Feb. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9703

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Zuid-Afrika, Kaapstad

12 Februari 2011 - 16 April 2011

Mijn eerste avontuur alleen.

Landen bezocht: